понедељак, 9. јануар 2017.

Recenzija knjige Indigo-Tamara Kučan

DOBRODOŠLI NA AUKCIJU DUŠA!!! 



Koliko smo u stanju da idemo zbog ljubavi? 
Koliko smo u stanju da rizikujemo brak i sve sa tom osobom što smo delili zarad malo pažnje? 
Da li se od sudbine može pobeći? 

Priča i sudbina glavne junakinje Sare vas neće ostaviti ravnodušnim! 

Dok sam čitala Indigo stalno mi se motala jedna misao po glavi " Da li možemo preći preko prošlosti, da li je možemo zaboraviti, NE naravno da ne možemo, ali uvek možemo krenuti ispočetka, i pustiti sadašnjost da nas nosi u neko bolje sutra, ili pak nam je uvek dovoljna jedna iskra pa da se vratimo na stare, bolne rane" Upravo se to dogodilo Sari. 

Imala je čoveka koga je volela. Petar je bio neko ko je Sari bio sve, kao brod u mirnoj luci. Naučio je da prevazidje svoje strahove, da ima samopuzdanja u sebe, da se oseća sigurno. Bila je zaštićena pored njega. Predpostavljam da se pitate kako su se upoznalii, kako je sve počelo? 
Neuobičajena priča, nije kao sto većina ljubavi počne, spojile su ih situacije koje su im nametnute. 
Petar je bio režiser, a Sarina drugarica glumica je moli da slaže Petra i da se predstavi da je ona i da mu se nametne za ulogu u njegovom novom filmu. Film je bio o prostituciji. Tu počinje klupko da se odmotava. Sara odnosno Višnja ulazi u svet prostitucije kako bi Petru donosila realne priče, koje su bile glavna tema njegovog filma. 

Nakon nekog vremena Petar umire i ostavlja Saru da se pobrine za film. 

" Kada čovek koga volite umre,ostane samo ljubav... Voliš. Voliš, iako si nastavio dalje i ponovo zavoleo. " 



Nakon vremena patnje i tuge za Petrom, Sara upoznaje Filipa. Udaje se za njega. 
Brak počinje lepo,vole se, uživaju, putuju, imaju sve što požele, ali posle nekog vremena to se gubi.
Sara je sve češće sama, usamljena, daleko od svoje zemlje i najbližih. A Filip pilot koji juri karijeru i koji zanemaruje nju zbog svoje sebičnosti. 

U svojoj nemoći i tugi Sara jedinog i pravog prijatelja ima Nenada, Filipovog brata. 
Sa njim deli svoje tuge, strahove... Neko kome može da veruje. Isto tako i Nenad je u Sari našao prijatelja za sve. 

Dok se novi život, daleko od svih, približava... Stari život diše za vratom.

Mislim da rečenica iznad najbolje opisuje moje razmišljanje o prošlosti i o Sarinoj sudbini.

Dok je novi život lomio i dok se osećala nemoćno, u njen život ulazi ISKRA koja je kao FLASH BACK vraća na početak i na Petra.

Preko Filipa upoznaje Džona.

Džon, Džon, Džon, Džon, Džon...

Ko je Džon? 

Neko ko je podseća na Petra.
Neko ko se igra sa osećanjima drugih.
Neko ko ulazi u tudj život i bez imalo stida ga ruši.
Tamna senka, koja se nadvije i ne pušta.
Zlobni čarobnjak koji drži štapić i vlada situacijom.
Neko ko je indigo pretvorio u žvrljotinu.
Pauk koji strpljivo plete mrežu.
Zver koja ti dušu raskomada, pa posle ne možeš da se sastaviš.
Neko ko se uvuče pod kožu i čeka da vidi ishod.

Neću više da vam pričam ko je Džon, shvatićete već sami.



Fenomenalno napisan i pou;an roman. Spisateljica Tamara nas upoznaje kako je to kada izgubiš dušu,i kako da je sastaviš. Svaki njen lik u knjizi ima svoju priču koja nam daje uvid u razne životne situacije. Daje nam mogućnost da shvatimo stvari i sa drugog aspekta . Život je surov,nekad surov do te mere da ne znaš šta te je snašlo. Ma šta da ti se desi moraš ići napred i boriti se, jer život je i borba velika borba. Moraš biti spreman na sve pa i na ono najgore. 
Ljudi često žele biti ono što nisu da bi se drugima dopali, rade stvari primorani da bi se drugima dodvorili, tako je bilo i sa Sarom. Ne znam šta bih rekla za nju, i žalim je i ne. U nekim delovima knjige sam poželela da sam tu uz nju da joj pomognem, a u nekim sam bila iznervirana i terala je dodjavola. Ali sam shvatila da nikome ne treba suditi, svako ima pravo da radi sa svojim životom šta hoće. Ali uvek postoji ono ali koje me tera da se zapitam, da li je moralo sve tako da bude? Kada bi mogli sudbinu izmeniti da li bi to bilo ono pravo, da li bi onda bili srećni... Ne nikada je ne bi mogli izmeniti jer bi nas uvek ponovo čekala ko senka iza ćoška. Sudbina je kao magla nepredvidiva i tajanstvena, nikad ne znaš šta je sa one strane. 

Ne bih više dužila, jer želim vama da ostavim da pročitate knjigu, i na svoj način da je shvatite. 
Nadam se da ćete mi javiti utiske :-)   

Želim samo da vam kažem da se čuvate, jer niko nije vredan vašeg života. 



Sajam 2015 (2016-te se nismo slikale, ali naravno bila sam tu i kupila Indigo <3) 

O autorki: 

Tamara Kučan je diplomirana komunikološkinja i jedna od najmlađih članica Udruženja književnika Srbije. Osnivač je izdavačke kuće Urban Art. Pisanjem se bavi od svoje sedamneste godine. 

Knjige Tamare Kučan: 

-Beograđanka (2007 prvi roman),
-Made in Beograd (2008),
-Kocka (2010),
-Zauvek (2012),
-Peščani sat (2013), 
-Kapija (2014), 
-Oduvek (2015),
-Indigo (2016). 


2 коментара:

  1. Ja sam je procitala pre dva dana. Knjiga me je raspametila. Izvanredna. Citala sam i Oduvek i Pescani sat ali Indigo je po meni najbolja 😊

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Knjiga je ludilo,fantasticna :-) Pescani sat i Kapiju sam isto kupila na sajmu, pa i njih planiram da procitam u skorije vreme <3

      Избриши